ליל הסדר: רוצים פרוסת חירות? | דוד הוד

אם נשאל אדם נורמאלי מן השורה 'למה חוגגים את החגים?' לבטח הוא יגיד 'לזכר הניסים שהיו פעם'.

 

האמת, שאיננו חוגגים משהו שהיה, אלא הננו חוגגים את הגעתנו לאותה 'שעת רצון' ('שעת רצון' - מדיניות 'שמיים פתוחים' להזרמת שפע {'שפע' – כל דבר חיובי שאנו מאחלים לעצמנו} משמיים ללא וועדות ובירוקרטיות) מידי שנה.

 

הדבר העיקרי שאותו מחלק הבורא יתברך בנדיבות, בחג פסח ובעיקר בליל הסדר, זהו 'אמונה'. כלומר, הרגשה טובה ומוחשית של קירבת הבורא אלינו – המלווה את מהלך היום, המלווה את החיים. אדם שחי חיי קירבה לבורא, איננו נבהל ואיננו מצטער לשמע בעיות או כשהוא מתבשר על הסתבכויות.  

 

אם עושים הכנה רוחנית לליל הסדר יושבים ומבינים שאנו כרגע בשמי השמים - שהרי משם מגיעים 'אורחים' כמו שכתוב ב'זוהר הקדוש' שבליל הסדר אלוקים מגיע עם 'פמליה של מעלה' לבתי היהודים ומשתבח; ראו בני המספרים בשבחי.. - אזי, אנו מקבלים 'חלק גדול מהעוגה' כיוון שאנו מה'מקורבים לצלחת'. משתלם..

 

אנו רוצים פרוסת חירות מהבעיות, פרוסת אושר מעצם ההתרפקות על אוהבנו הגדול שאיננו מש מלטפח את החשבונות שלנו, אנו רוצים לחוש תמיד אהובים ורצויים, אנו רוצים פרוסת התמחות בנצלנות חיובית שאליה אנו אף מחויבים.

 

...וכי למה שנברח לסממנים החיצוניים המלווים את החג כהבגדים החדשים, האורחים או חוויית החג שהשתנה מכל החגים ובכך נפספס את המטרה שלשמה נחגג החג?

בליל הסדר, פותחים עבורך את השמים, קפוץ\צי לביקור, גזור\זרי קופון נדיר. למימוש 365\7\24. גן עדן, לא אבוד.. הוא נמצא כבר פה...

 

פרקטית; מה ואיך עושים?

אכן, איך מנצלים את ה'שעת רצון' הנדירה הזו, איך לא מחמיצים את הזדמנות זו? לפניכם המתכון:

  1. להתעכב על מהלך אמירת ההגדה – תעזור כאן מאד 'הגדה עם פירוש'. (אם החבר'ה רעבים, אפשר לחזור בהמשך הערב על קטעי ההגדה 'ולנתח אותם'). יצירת מופת מומלצת: הגדת 'למען תספר' עם פירושו של הרב יעקב ישראל לוגאסי. הודפס ללא מטרות רווח. להשגה; 025322661 036771497. עוד: 'חג הפסח בהלכה ובאגדה'. גם זו, מופצת במחיר עלות ההדפסה: 0527117576. עוד הגדה נפוצה עם פירוש: 'כוונת הלב'.
  2. להתעכב על סיפור יציאת מצריים – ניתן להיעזר בפירושים השונים על החומש, חומש 'שמות', פרשות: שמות, וארא, בא, בשלח. ( לרב הנ"ל ישנו אף פירוש מורחב על התורה. שם הפירוש 'בים דרך'. ספריו מודפסים 'לשם שמים' ללא מטרות רווח)

 

אושר, זה טוב, אך לא הכל:

בחגיגות השנתיות של תאריך יום ההמלכה של המלך, המלך נדיב בחנינות... כל סוגי החנינות... ליל הסדר, זהו ליל ההמלכה של אלוקים על היהודים, כיוון שברגע שיצאנו ממצרים, נהיינו לעם רשמי ואבינו שבשמיים למלך רשמי. ( 'שעת רצון' נדירה זו נמשכת כל הלילה. עד 4:45 לפנות בוקר. נצל.. והינצל!)

ממה את\ה רוצה חנינה \ חנינות?

צריך לישון במהלך היום של ליל הסדר, כיוון שבלילה, ישנה עבודה קשה; מתפללים על המשאלות, מפצירים בבקשות. הבקשה היבשה ל'ערעור', זקוקה לדחיפה ע"י תפילות חמות..   

כשהמלך פותח בפניך את אוצרותיו הכמוסים ואומר לך: קח\י! צריך לקחת.. בליל הסדר, כולנו vip  אצלו יתברך. גם 'הרחוק שברחוקים'.

בואו וננצל!

 

השמים נפתחים..