ברוכים הבאים לסוכה – כל השנה! | דוד הוד

אין פה 'מקריות' או 'חלק מסטטיסטיקה טבעית' יש פה מבחן ממנו יתברך. אדם המביט כך על חייו, אזי, למרות שאנו בשלב ה'גלות' של עמנו, הוא, כבר נחשב 'גאול'. ... מדובר באדם גיבור שהקים סוכת שפיות בתוך עולם מטורף.

 

כשעם ישראל היו בדרכם ממצריים לישראל, עברו בדרכם במדבר במשך ארבעים שנה. 'מדבר' זהו מקום 'לא סימפטי' לשהות בו בטח לא לחיות בו. זהו מקום בו שוכנות חיות רעות, נחשים ועקרבים ותנאי מזג האוויר קשים, משונים וקיצוניים.

 

למרות כל זאת, הדרך הייתה נוחה ומפנקת לעמנו. זאת, כיוון שאלוקים ריפד, סוכך, הציל ומיזג להם את השהות ההיא, ע"י ה'ענני כבוד' שליוו את העם הנבחר, בדרך לארץ המובטחת.

 

אלוקים מעביר את הדבר הכי יקר בעולם במדבר ובדרך הוא ממסמס את כל 'חוקי' הטבע לכבודם.

 

לזכר, אותו הנס המיוחד, ענני הכבוד – משמר הכבוד, שליווה את עם ישראל, מתוך הפגנת אהבה וכבוד של אלוקים כלפי העם, אנו חוגגים כל שנה את חג סוכות. כן, אנו בניו אהוביו של הבורא ובשבילנו הוא גם מכופף וממיס את הטבע.

 

אז למה 'הפגנת האהבה' הזו, איננה גלויה כיום?

 

את התשובה, אמר הרב מרדכי אליהו זצ"ל לידיד שלי בשם אברהם שמעון מנווה יעקב הירושלמית: המשיח, כבר כאן! אלוקים לא נותן לו להתגלות, כיוון שבוראנו מחכה לעוד ועוד יהודים שיחיו חיי אמונה וקירבה לבורא, שכמה שיותר יהודים, יספיקו לעלות על הרכבת מבעוד מועד.

 

בוראנו רוצה את כ-ו-ל-ם, את כל עם ישראל שמח, מאושר וחי את חיי הנצח הנכספים של ימות המשיח.

ובינתיים..

 

בינתיים, ניתן לקבל את הפריבילגיה של פינוק השהות בעת נדידה במדבריות גם לחיינו הפרטיים.

 

אדם, המבין ויודע שכל מאורעות העולם, הינם חלק ממערך קירוב הגאולה ולתכלית זו עושה הבורא את כל הדברים הטובים או ה'מוזרים' בחיינו או בשינויים המשונים העוברים על כדור הארץ (כהגלובליזציה האינטרנטית והמלחמות הניצתות בין המדינות או בתוכן) בעצם, כבר לא נשאר לו ממה לחוות 'סבל'.

 

כל יהודי, נושא חלק פעיל במערך 'קירוב הגאולה'. בין אם מרצונו, בין אם 'על גבו' - באופן אקטיבי או באופן פאסיבי - פעיל או סביל.

 

לכן, נשאר לי רק לשמוח: תיקון העולם במלכות האלוקים, קשורה גם למה שעובר עלי אישית. המטרייה האלוקית שולטת גם על מציאות חיי המוזרה; על מצב בריאותי משתנה, או קשים שונים. אופי התגובה שלי כלפי הדברים, נבחן ומשתכלל אף בשיקול לאומי.

 

בשורשנו, מנשמה אחת נחצבנו. הננו משלימים זה את זה וערבים זה לזה.

 

למה אין 'סבל'?

 

כי אין פה 'מקריות' או 'חלק מסטטיסטיקה טבעית' יש פה מבחן ממנו יתברך. אדם המביט כך על חייו, אזי, למרות שאנו בשלב ה'גלות' של עמנו, הוא, כבר נחשב 'גאול'. זאת, כיוון שאין לאשליות הגלות השפעה עליו. הוא יודע שהבורא איתנו ולא מש מאהבתו התמידית אלינו בכל פרט מחיינו.

 

זה נקרא, לחיות ב'נווה מדבר' גם בדורנו.

 

למרות שבפוקס ניוז ובאלג'זרה שומעים הרבה דברים לא טובים על הקורה בעולם... מי שיודע את הפרשנות האמיתית, יודע שיש פה רק טוב... בישולים והכנות לקראת הטוב הגדול והגלוי...

 

מדובר באדם גיבור שהקים סוכת שפיות בתוך עולם מטורף.

 

ברוכים הבאים לסוכה – כל השנה!

 

חג שמח