נסעה ליוגוסלביה בטעות בשביל... חלב | הרב עזריאל יונה

אברך צעיר מן העיר ירושלים נפל למשכב. אביו של האברך היה ידידו של הרב יוסף רפול, והוא ביקש מן הרב שילווה אותו ואת בנו ליוגוסלביה שם הוא נזקק לעבור ניתוח מסובך.

 

הניתוח הסתיים בהצלחה, והרופא הבכיר ניגש לרב רפול ולאביו של החולה והודיע להם כי עליהם לדאוג לכמות נכבדה של חלב על מנת שתהליך ההחלמה יצליח.

 

הרב יצא אל המרכז המסחרי הסמוך ורכש חלב. הוא הגיש אותו אל החולה, אלא שהוא סרב לשתות. החלב הוא 'חלב נכרי' והוא אינו מוכן לשתות אותו. הרב רפול הסביר לחולה כי הוא יכול לשתות את החלב ללא חשש, שהלא הוא חולה מסוכן, אך הוא התמיד בסירובו.

 

יצא הרב למסדרון, והנה ניגשת אליו אשה: שלום כבודו האם אתה דובר אנגלית?

כן, השיב הרב.

 

האשה ביקשה את עזרתו בתרגום השיחה בינה לבין הרופא. לאחר עיון ארוך במסמכים שאותם הביאה האשה מהארץ הודיע הרופא לאשה כי חלה ככל הנראה טעות, ואת הניתוח שהיא צריכה לעבור עליה לעשות בישראל. הצוות שבבית חולים הזה, אינו מיומן די לבצע את הניתוח המסויים הזה, הסביר הרופא.

 

האשה פכרה את ידיה בייאוש, היא הלא נסעה במיוחד ליוגוסלביה. ניסתה לשכנע את הרופאים המקומיים אך ללא הועיל. הם הסבירו לה שלטובתה עדיף לנסוע לארץ, ולא די בכך אלא שאף קבעו לה תור לניתוח בבית החולים הדסה עין כרם.

 

בלית ברירה קיבלה עליה האשה את הדין, ופנתה לרב רפול: הבאתי אתי מזוודה מלאה בחלב עמיד מהארץ. אין לי מה לעשות אתה, אולי כבודו יודע למי לתת אותה?

 

בוודאי, השיב הרב רפול, והגיש את החלב לאברך.

לעיתים אדם חושב שהוא עשה פעולה מיותרת, שהוא החמיץ דבר מה חשוב, שהוא טרח לחינם. מסתבר כי הכל מכוון למטרה עליונה. לא תמיד מבחינים בכך, אך יש מי שמסובב הכל מלמעלה.