חברותא בין אחים | יעקב, משתתף בחברותא

לכבוד ארגון חברותא שלום

שמי יעקב, ואני מגיע מן הצד המלמד. רציתי לשתף אתכם בסיפורי שהוא יותר אישי ופחות שייך לכלל הלומדים והמתלמדים בארגון.

 

גדלתי במשפחה שאיננה דתית בעיר אילת. יש לי שלשה אחים, שנים מהם נשואים, ואחד עדיין רווק. המשפחה שלנו לא היתה דתית, ואפילו לא מסורתית, ומלבד יום כיפור בו היינו הולכים לתפילת 'כל נדרי' לא היה לנו כל קשר ליהדות ברמת היומיום. בגיל 14 פגשתי בים חבר בשם זקו – יצחק שהיה בן למשפחה חרדית. החברות הזו הולידה מפגשים, ארוחות שבת משותפות, התעניינות בנושאי היהדות, עד שכעבור שנתיים בגיל שש עשרה החלטתי לחזור בתשובה.

 

לא אתאר את כל המאבקים שעברתי עם הורי ובני משפחתי כאשר הודעתי שאני עובר לבית ספר דתי ומשנה את אורחות חיי. הם היו קשים, ארוכים ומרים. אצין רק כי כיום שלמים הורי עם החלטתי ואנו בקשר מצויין. מכל מקום, לאחר המעבר לבית ספר דתי המשכתי בישיבה קדושה, התחתנתי עם בחורה חרדית גם כן חוזרת בתשובה, והקמנו בית דתי באזור המרכז.

 

כפי שציינתי הקרע עם הורי התאחה לגמרי, הם בקשר מצויין אתנו, אוהבים את הנכדים ומגיעים מידי פעם לבקר. כאדם שהגיע מהעבר החילוני אני יודע לכבד את דרכם ואת אורח חייהם והם מכבדים אותנו.

 

הצלקת היחידה שנותרה ממהלך חזרתי בתשובה היה השבר שנוצר ביני לבין אחי הגדול. אח זה שהיה קשור אלי מאד, לא קיבל את צעדי, וניסה במשך שעות ארוכות להניא אותי מהחלטתי. גם כאן לא אכנס לכל הפרטים ורק אומר כי לאחר שהבין כי החלטתי היא בלתי הפיכה נוצר בינינו נתק שנמשך שנים ארוכות.

 

הנתק הזה הסתיים בזכות הארגון שלכם, חברותא.

 

לאחר ששמעתי על פרוייקט 'חברותא' ביקשתי להתנדב וללמוד עם אנשים המבקשים להכיר את היהדות, במיוחד לאור העבודה שאני מכיר היטיב גם את הצד השני. מתברר כי גם אחי שמע על הפרוייקט שלכם ושלח מייל עם פרטיו. כשדיברתי עם נציג הארגון הוא ציין בפני שמות אחדים של יהודים המבקשים ללמוד, כשביניהם הוא הזכיר את שמו של אחי. ביקשתי פרטים נוספים עליו, והתברר לי כי אכן מדבור באחי. ביקשתי מהנציג לשוחח אתו ולשאול אותו אם יכול להיות שהוא יסכים לקיים את הלימוד המשותף אתי, עם אחיו הדתי.

 

מתברר שהוא הסכים בשמחה. גם לו לא היה נח הנתק ארוך השנים בינינו, והוא שמח לשמוע על היהדות ממני אחיו עצמו ובשרו. אחי לא חזר בתשובה, וכפי הנראה זו לא מטרתו בלימוד המשותף. הוא רק מבקש להכיר קצת יותר את היהדות.

 

מסתבר שעל הדרך, הוא גם הכיר קצת גם את אחיו.   

 

 

חברותא

פרשת השבוע

  • ברכת האילנות

      יהי רצון מלפניך ה' אלהינו ואלהי אבותינו, שתעלינו בשמחה לארצנו, ותטענו בגבולנו, ושם נקיים...

  • חידון ניסן

    חידון ניסן   קל בינוני חודש המלכים את דם קורבנו... על המזבח במדבר זה קיבלו התורה איש...

  • איך הברכות מברכות את בעליהן?

    "אמר רבי לוי: ברכות מברכות את בעליהן וקללות מקללות את בעליהן, אבן שלמה וצדק יהיה לך...

  • מדוע נברא היתוש קודם לאדם?

    אמר רבי שמלאי כשם שיצירתו של אדם, אחר כל בהמה חיה ועוף במעשה בראשית, כך תורתו...

  • "יהיה בסדר"??

    אדם כי יהיה בעור בשרו שאת או ספחת או בהרת, והיה בעור בשרו לנגע צרעת (יג, ב)...

הרב אורי זוהר על חברותא

מה זה "חברותא"

"חברותא טלפונית" היא שירות ללא מטרות רווח, שמקשר בין גברים חילונים לחרדים, ובין נשים חילוניות לחרדיות, ומאפשרת לקבוע זמן איכות משותף קבוע, לשיחה ולימוד דרך הטלפון.

בבית, בקפיטריה, בדרך לבסיס או ללימודים, בזמן שלך ובפרטיות של הטלפון שלך, תוכל לשוחח ולדון על כל מה שמעניין אותך בעולם היהודי: שבת, חגים, כשרות, שידוכים וחינוך הילדים, כמו גם שאלת גיוס לצה"ל או הדרת נשים.

בשעה השבועית הקבועה שלכם תוכלו ללמוד ולהעמיק בנושאים שמעניינים אותך, או פשוט לשוחח (וגם להתווכח לפעמים wink). ה"חברותא הטלפונית" שלך ישמח לענות לך כמיטב יכולתו ובמלוא הרצינות, ולא להשאיר לך אף שאלה ללא מענה.

 

האם ה"חברותא הטלפונית" הוא מעין רב?
ממש לא. מדובר באנשים כמוני וכמוך, שיש להם ידע רב ביהדות ועניין לחלוק אותו גם איתך. ולא, "החברותא הטלפונית" לא מקבל תשלום עבור הזמן שלו וגם לא מחזיר אותך בתשובה, הוא פשוט רוצה ממש כמוך, לצמצם קצת את הפער בין דתיים לחילונים.

רק על מנת לסבר את האוזן נספר, כי מאות אנשים ונשים שהכירו דרך "חברותא טלפונית", הפכו לידידים טובים, הכירו את המשפחות ואורח החיים השונה, השתתפו בשמחות וממשיכים להיות בקשר לבבי וחם עד היום.

ובמקרה שאין ביניכם "כימיה" מה עושים? אין שום בעיה, במאגר שלנו קיימים מאות חברותות טלפוניות נוספות, אחד מהם ודאי יתאים לך.

הצטרף כבר עכשיו ל"חברותא" הטלפונית שלנו, מלא את הפרטים כאן בטופס ונציג שלנו ישמח לחזור אליך לשיחה קצרה, על מנת להבין את הסגנון והבקשות שלך ולהתאים לך חברותא כלבבך.

ממתינים לך ממש מעבר לקו...


"חברותא"
לומדים להכיר

קצת פרסומים עלינו